Chystáte se udělat strašnou chybu! - Olivier Sibony

Kód: 6452/39
322 Kč
Produkt byl vyřazen
Možnosti doručení
Položka byla vyprodána…

Všichni děláme rozhodnutí. Denně, každou hodinu, každou minutu. Tak často, že si to ani neuvědomujeme. Přesto i ti nejchytřejší a nejzkušenější z nás chybují, občas dokonce často a předvídatelně. A to vše proto, že jsme v pasti svých nevědomých kognitivních procesů – např. myšlení, vnímání, paměti či usuzování. Lze se naučit dělat správné strategické volby, když si svých kognitivních zkreslení ani nejsme vědomi?

Detailní informace

Rychlá expedice
Rychlá expedice
Produkty máme opravdu skladem.
Odborné poradenství
Odborné poradenství
Jsme zkušení. Rádi poradíme!
Testujeme, co prodáváme
Testujeme, co prodáváme
Ověřujeme vysokou kvalitu produktů.
Doprava zdarma
Doprava zdarma
Při nákupu nad 1 500 Kč.

Detailní popis produktu

Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích. Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení nebo přímo špatní? Určitě ne!

Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! vám francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony nejprve pomocí zábavných příkladů dokáže, že tato zkreslení se týkají i těch nelepších z nejlepších. Známé omyly a krachy popíše pomocí kategorizace do devíti pastí a roztřídí do pěti základních skupin. Na obranu proti nim však namísto individuálních mentálních postupů nabízí nový způsob, jak se zabezpečit: naučí vás vytvořit si systém technik a procesů využívajících kolektivní inteligenci, tzv. firemní architekturu rozhodování. V knize následně najdete čtyřicet konkrétních metod, které vám toto bezpečnější firemní prostředí pomohou vytvořit.

V knize se také dozvíte:

  • Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy.
  • Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají.
  • V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“.
  • Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskuzi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze.
  • Při jakých typech klíčových rozhodnutích můžeme efektivně využít intuici.
  •  

Název původní knihy: YOU ARE ABOUT TO MAKE A TERRIBLE MISTAKE!

Překladatel: Lucie Šavlíková

Edice: Žádná velká věda

Počet stránek: 280

Vazba: Pevná bez přebalu

Barevnost: Černobílá

ISBN: 978-80-7555-115-3

Formát: 140 × 202 mm

Vyšlo: 30. 09.2020

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Jan Melvil Publishing – nakladatelství literatury osobního rozvoje a celoživotního vzdělávání. Přináší čtenářům důležitá nová témata, jejichž znalost je prostředníkem moudrých rozhodnutí a zlepšení života. "Jsme přesvědčeni, že nejlepší výsledky má taková práce, kterou lidé dělají s radostí a s vědomím její smysluplnosti. Proto vydáváme jen knihy, které nás osobně zajímají, baví, obohacují a u nichž jsme si jisti přínosem a vysokou kvalitou. Publikace, které nám samotným blízké nejsou, ponecháváme stranou nehledíce na jejich „tržní potenciál“. Naším záměrem je konfrontovat české čtenáře s novými tématy i s myšlenkami nejlepších autorů a myslitelů dneška, protože navzdory výzvám, jimž svět čelí, věříme v sílu vzdělání a sebevzdělávání. Tato přesvědčení určují naši ediční politiku od prvního dne existence nakladatelství."