Chystáte se udělat strašnou chybu! - Olivier Sibony
Kód: 6452/39



Související produkty
Detailní popis produktu
Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích. Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení nebo přímo špatní? Určitě ne!
Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! vám francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony nejprve pomocí zábavných příkladů dokáže, že tato zkreslení se týkají i těch nelepších z nejlepších. Známé omyly a krachy popíše pomocí kategorizace do devíti pastí a roztřídí do pěti základních skupin. Na obranu proti nim však namísto individuálních mentálních postupů nabízí nový způsob, jak se zabezpečit: naučí vás vytvořit si systém technik a procesů využívajících kolektivní inteligenci, tzv. firemní architekturu rozhodování. V knize následně najdete čtyřicet konkrétních metod, které vám toto bezpečnější firemní prostředí pomohou vytvořit.
V knize se také dozvíte:
- Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy.
- Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají.
- V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“.
- Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskuzi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze.
- Při jakých typech klíčových rozhodnutích můžeme efektivně využít intuici.
Název původní knihy: YOU ARE ABOUT TO MAKE A TERRIBLE MISTAKE!
Překladatel: Lucie Šavlíková
Edice: Žádná velká věda
Počet stránek: 280
Vazba: Pevná bez přebalu
Barevnost: Černobílá
ISBN: 978-80-7555-115-3
Formát: 140 × 202 mm
Vyšlo: 30. 09.2020
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Jan Melvil Publishing – nakladatelství literatury osobního rozvoje a celoživotního vzdělávání. Přináší čtenářům důležitá nová témata, jejichž znalost je prostředníkem moudrých rozhodnutí a zlepšení života. "Jsme přesvědčeni, že nejlepší výsledky má taková práce, kterou lidé dělají s radostí a s vědomím její smysluplnosti. Proto vydáváme jen knihy, které nás osobně zajímají, baví, obohacují a u nichž jsme si jisti přínosem a vysokou kvalitou. Publikace, které nám samotným blízké nejsou, ponecháváme stranou nehledíce na jejich „tržní potenciál“. Naším záměrem je konfrontovat české čtenáře s novými tématy i s myšlenkami nejlepších autorů a myslitelů dneška, protože navzdory výzvám, jimž svět čelí, věříme v sílu vzdělání a sebevzdělávání. Tato přesvědčení určují naši ediční politiku od prvního dne existence nakladatelství."