NOVINKA: Superfast BEZLEPKOVÉ Vločky! Více: ZDE
Pomozte nám s jarním úklidem skladu! Více: ZDE
NOVINKA: BrainMax Probiotic Complex! Více: ZDE

Příběh BrainMarketu od začátku až po současnost

Poslechněte si audioverzi článku!

Jak to všechno začalo

Přesně před čtyřmi lety 2.2.2018 jsme spustili můj dlouho plánovaný nápad BrainMarket. Místo, kde budou mít zákazníci možnost pořídit vše pro zdravý životní styl tedy nejen doplňky stravy, ale také přírodní kosmetiku, ekodrogerii a další produkty, které používáme na denní bázi a pomáhají nám žít netoxickým, zdraví prospěšným stylem života. V dnešním článku vám shrnu, jak vznikl BrainMarket, co tomu předcházelo a jak se v průběhu let vysloveně garážová firma vyvíjela až k dnešku, kdy dává práci více než 40 lidem a hospodaří na ploše téměř 2.900 m2

Zpátky do minulosti: Úplné začátky roku 2015 a BrainMax 1.0

Vzniku BrainMarketu roku 2018 předcházelo vyvinutí prvního produktu BrainMax 1.0, na kterém jsem pracoval v roce 2014 a byl vyvrcholením mého snu o "kouzelných pilulkách", které budou lidem pomáhat zvyšovat mentální, ale i fyzický výkon. O tom jsem snil už na vysoké škole, ale stále jsem se k ničemu neměl, jak už to tak v některých mých projektech bývá :) Ale jako vždy i tentokrát zakročil můj táta, který mě zkritizoval, že o tom pořád jen básním a k ničemu se nemám, což mě pozitivně nakoplo k činům a v roce 2015 spatřil světlo světa možná první nootropický komplex (smart drug nebo také látky zlepšující schopnost myšlení) na našem trhu BrainMax 1.0.

Na složení jsem pracoval čtyři měsíce a neustále jsem ho přepracovával k dokonalosti. Když přišlo z výroby do mojí kanceláře prvních 1.000 kusů, uvědomil jsem si, že pouhé dobré složení mi asi nic neprodá, neboť jsem reálně neměl potuchy jak všechny ty krabičky prodám :) Vzhledem k tomu, že to byl komplex pro podporu myšlení, napadlo mě oslovit mého kamaráda Adama Česlíka, čerstvě vystudovaného psychologa a zakladatele projektu Performance Training. Slovo dalo slovo a postupem času jsme spolu s Adamem vymysleli v průběhu dvou let ještě čtyři další produkty: BrainMax 2.0, BrainMax 3.0 Anabolic Dagger, Performance Elektrolyt komplex a také Performance Magnesium.

Rok 2017 a první bestseller BrainMax 3.0 Anabolic Dagger

Do roku 2017 před příchodem Anabolic Daggeru nebyly BrainMaxy stále můj hlavní zdroj příjmů a musel jsem podnikat ještě v jiných odvětvích, abych mohl živit můj koníček jménem BrainMax :) To se ale vše změnilo s příchodem Anabolic Daggeru, který byl první předtréninkovkou bez stimulantů postavenou na síle adaptogenů a zároveň byl také prvním hormonálním optimalizérem na našem trhu. Byl to kasovní trhák a tehdy jsem poprvé začal naplno uvažovat o tom, nechat toho podnikání okolo a zabývat se jen vývojem, výrobou a prodejem doplňků stravy. 

Dagger vyšel na jaře roku 2017 a vzhledem k tomu, že optimalizoval hormony, všiml jsem si na sobě nejen zlepšení energie, ale i formy. Navíc nám klienti neustále psali maily, kde uváděli zlepšení při krevních testech u hladiny test0steronu, což mě přivedlo k myšlence, proč já i ostatní měli předtím tak špatné hormonální výsledky a začal jsem více studovat hormonální problémy dnešního světa. Objevil jsem problém jménem xenoestroegeny, což jsou syntetické látky, které v našem organismu napodobují chovaní estrogenů a tím vychylují naši hormonální rovnováhu. Největším impulzem pro mě byla kniha The AntiEstrogenic Diet od Ori Hofmeklera, kde autor shrnoval, co vše jsem celé roky dělal špatně. Zjistil jsem, že mnoho zdravotních problémů dnešní populace tkví v nadměrné expozici xenoestrogenům v předmětech denní spotřeby (kosmetika, vůně, drogerie) a v potravinách. Hromadění xenoestrogenů v organismu může vést k nadváze, hormonální nerovnováze, civilzačním chorobám a v nejhorších případech i k rakovině (nejčastěji prsu, vaječníků či prostaty).

Dost už ale strašení, snažím se vám totiž vysvětlit, jak vznikl BrainMarket a pojem PRVNÍ ANTIESTROGENNÍ E-SHOP. Uznávám, že tento název byl pro řadu lidí dost nesrozumitelný, vždyť na estrogenu není nic špatného. Ne, není, ale nesmíte trpět estrogenovou dominancí způsobenou toxickými produkty denní spotřeby podporovanou špatným životním stylem.

Jen pilulky ke zdraví nestačí, bude zapotřebí kompletně změnit svůj život

Na podzim roku 2017 jsem také poprvé v životě narazil na přírodní kosmetiku, a to úplně náhodou, když mi manželka koupila v lékárně sprcháč bez parabenů. Do té doby jsem používal sprcháče ze supermarketů a vůbec mi nedocházelo, že občasné vyrážky a svědění mohou být způsobeny toxickými koktejly, které si na sebe dennodenně patlám. V tu chvíli mně došlo, že pouze pilulky k tomu, aby žil člověk zdravě, stačit nebudou. A tak mě napadlo, vytvořit místo, kde bude antiestrogenní, tedy přírodní kosmetika a drogerie, prodávána společně s doplňky stravy. 

BrainMarket spuštěn v roce 2018

Po mnoha měsících příprav a nakupování jsme 2.2.2018 spustili BrainMarket. Název vychází z BrainMax a Market, jak je patrné. A za jméno BrainMarket musím poděkovat mému kamarádovi Lukáši Holíkovi, který po mnoha mých nepříliš atraktivních nápadů jako antiestrogen.cz přišel ke mně do kanceláře a zvolal z ničeho nic: A proč tomu neříkáš BrainMarket? No a jméno bylo na světě :) Musím podotknout, že do té doby jsme žádný e-shop neprovozovali a prodej BrainMaxů se zajišťoval na webových stránkách vyplněním webových formulářů, takže pro nás skladové hospodářství byla novinka a tak to také dopadlo :) Okamžitě po spuštění jsme vyprodali skoro všechny produkty přírodní kosmetiky a vzhledem k tomu, že jsme měli aktivované nákupy do mínusu a náš dodavatel zrovna stěhoval sklad, tak někteří zákazníci čekali na svou objednávku i dva týdny, za což bych se jim chtěl, zpětně po letech, znovu omluvit.

Se spuštěním mi pomohl opět můj kamarád a obchodní partner Adam Česlík, když mi na narozeniny zavolal, že napsal článek o parabenech v kosmetice a jako řešení navrhl přírodní kosmetiku na BrainMarketu. A tím mě víceméně donutil konečně spustit dlouho připravovaný projekt BrainMarket. Kdyby nebylo jeho nátlaku, možná bych ho dodnes nespustil :) V době spuštění jsem v BrainMarketu pracoval jen já, Marek Tomíček (dnes se stará o velkoobchod a logistiku) a moje kolegyně Víťa (dnes na mateřské), která se později ujala funkce vedoucí skladu. Víťa byla fantastická, když byl nápor objednávek, klidně tu byla každý den 5 hodin přesčas, a to třeba celý týden. My s Markem jsme dodnes zvyklí zhasínat a zamykat firmu, takže jsme byli skvělý tým :) Začínali jsme v malé místnosti v našem sídle na Hladnovské v Ostravě (rodinný dům) a do konce roku jsme už kolonizovali celý dům a začali zaměstnávat cca další čtyři lidi. Jedním z nich byla i moje manželka, která měla na starosti nákup.

Na BrainMarketu v roce 2018 jste mohli nakoupit jen BrainMax, Viridian, přírodní kosmetiku, ekodrogerii, yerbu a vodní filtry. Byl to velmi skromný e-shop, ale myšlenka doplňků stravy a přírodní kosmetiky byla revoluční. Do doby před BrainMarketem žádný takový koncept neexistoval, zatímco dnes už je standardem. I tím jsme změnili trh k lepšímu :)

BrainMarket v roce 2019

V roce 2019, ostatně jako každý rok, jsme meziročně vyrostli o 100 %, za což je třeba poděkovat našemu markeťákovi guru Márovi, který vtiskl do našeho marketingu řád a nastavil první kampaně. Díky rychlému růstu bylo potřeba se přesunout do normálního důstojného skladu, neboť jsme stále fungovali z rodinného domu. Přesunuli jsme se tedy do 300 m2 velkého skladu, a to jsme si říkali, že tam budeme hrozně dlouho. Připadalo nám to jednoduše ohromné oproti rodinnému domu. Opak byl však pravdou, vydrželi jsme zde pouhých šest měsíců :)

tím, jak přibývaly neustále nové produkty a objednávky, řešili jsme klasické problémy začínajících e-shopů. Například, posílali jsme klientům jiné zboží, než si objednali. Často jsme také klienty obtěžovali, aby nám balík poslali zpět, když jsme jim poslali něco špatně, což bylo to nejhorší, jak jsme mohli, našim klientům, zhnusit zážitek z nákupu. Tyto problémy jsme vyřešili díky Markovi Tomíčkovi, který od rána do noci vymýšlel, jak nás těchto peripetií zbavit. Zde stačilo "akorát" implementovat čtečky čárových kódů a kompletovat s nimi balíčky. A takových problémů byly tisíce jako například hledání způsobů, jak nepoužívat bublinkovou fólii a redukovat množství použitých plastů. Dnes se zdá, že na skladě jde všechno jakoby samo, ale současné postupy a systémy byly vykoupeny potem a krví :) My jsme neměli žádné experty ani poradce. Vše jsme se učili sami na našich chybách, potřebách a zpětné vazbě od vás, našich klientů.

V roce 2019 měl tedy náš sklad 300 m2, zaměstnávali jsme cca 10 lidí a byli jsme pod velkým tlakem hledaní nového prostoru, protože už jsme neměli kam vykládat nové zboží.

BrainMarket v roce 2020

Protože jsme se zase meziročně 2x zvětšili, tak jsme se v březnu roku 2020, v době největších covid zákazů a omezení, stěhovali do nového skladu o rozloze 700 m2. Nikdo tehdy nevěděl co se děje a jeden na druhého koukal podezřívavě, aby se náhodou od něj nenakazil "cé devatenáctkou". Stěhování jsme však nakonec přes víkend zvládli a mohli jsme úřadovat v nových prostorách, které nám však zase zhruba po půl roce byly malé. Naštěstí pro nás, pár firem v areálu odpadlo, a tak jsme měli možnost expandovat, ale to až v dalším roce.

V roce 2020 se dost rozrostla nabídka BrainMax produktů a také jsme se tak nějak intuitivně vydali cestou celkového zdraví, nikoliv fitness a podle toho jsme postavili i celou marketingovou filozofii. Vycházeli jsme z toho, že zdraví je mnohem důležitější než počítaní kalorií a opakování v posilovně. Na začátku BrainMarketu se klientská základna rekrutovala víceméně z cvičících mužů, postupem času bylo cílem přiblížit BrainMarket všem, bez ohledu na to, jestli cvičí nebo ne. Naše poslání bylo ukázat lidem, jak žít zdravěji, co možná nejjednodušeji, a to se nám snad daří :) Pamatuji si jako by to bylo dnes, když jsme si v roce 2018 lámali hlavu s tím, jak nalákat k nákupům více žen. Během čtyř let se nám podařilo z poměru 70/30 ve prospěch mužů, přejít na poměr 70/30 ve prospěch žen. V roce 2020 náš tým čítal cca 20 lidí.

BrainMarket v roce 2021 až současnost 2022

I v roce 2021 se nám podařilo vše zdvojnásobit od tržeb až po počet zaměstnanců, kterých máme nyní více než 40. Skladovou plochu jsme dokonce zvětšili 4x na téměř 2900 m2. Nutno podotknout, že cca 600 m2 z toho zabírá naše potravinářská výroba, kde budeme vytvářet tyčinky, zdravé směsi, ořechová másla, zkrátka vše, co vám pomůže žít o něco zdravěji a chutněji bez kompromisů. Od začátku BrainMarketu razím stále stejnou filozofii, co nedám do pusy já, tak to ani naši klienti! A věřte, že náročný jsem :) Mohli bychom prodávat ledacos a vozit se na vlně popularity fitness nesmyslů, ale to neděláme, i když přicházíme o tržby. I tak máme na skladě přes půl milionu testovaných produktů.

Minulý BRAIN FRIDAY v listopadu 2021 byl sice rekordně úspěšný, ale také jsme narazili na problém logistiky skladu, kdy jsme se pod náporem objednávek doslova sesypali a v některých případech trvalo odeslaní objednávky i více než 10 dní. Po celou dobu existence BrainMarketu jsme se snažili, aby si zákazník rozbalil svoji objednávku na druhý den od objednání, a to se nám po BRAIN FRIDAY rozpadlo jako domeček z karet. Tuto katastrofu jsme však využili ve svůj prospěch a měsíc zpátky jsme implementovali na sklad umělou inteligenci, která nám pomohla zvládat mnohem více objednávek, a to v ještě míň lidech. I nadále tak budeme makat na tom, abyste měli objednávku na druhý den :)

Sklad BrainMarket v roce 2022

V roce 2021 jsme také přišli s řadou organických super potravin BrainMax Pure, vlastní řadou přírodní kosmetiky WellMax a také světelnými produkty Blight. V současnosti máme v nabídce 270 produktů pod vlastní značkou. Nejvíce zastoupenou značkou je právě BrainMax Pure. 

Náš zákazník, náš pán

Na začátku BrainMarketu jsem dělal zákaznickou podporu já s manželkou. Dnes už se vašimi požadavky zabývá 7 kolegů ve 3 zemích (Česko, Slovensko, Maďarsko). Na telefonu jsme s vámi strávili za celé čtyři roky téměř 200.000 minut a zodpověděli jsme téměř 70.000 dotazů, přičemž si držíme skóre 98% zákaznické spokojenosti.

Projekty, které možná neznáte

V roce 2021 jsme se také rozhodli investovat více času a prostředků do vzdělávacích platforem jako jsou BrainPedia, audio články, recepty či tvorba vzdělávacího obsahu na sociálních sítích a blogu. Čím více kvalitních informací jako klienti budete mít, tím lepší volbu budete moci provést. 

Děkujeme, že u nás nakupujete

Dnes už díky vám, naši milovaní klienti, nejsme dávno garážová firma. Dali jste nám příležitost růst a vyvíjet se a za to vám děkujeme. Společně jsme vysázeli více než 30 000 stromů a alespoň trochu jsme vrátili přírodě to, co jsme ji vzali naší činností. Nic z toho, co se dokázalo by se nepodařilo bez vašich nákupů a věrnosti k nám. Vaše každodenní zpětná vazba s náměty na zlepšení a rozšíření našich produktů, nás posouvá stále vpřed. A my si toho vážíme a budeme se nadále snažit zlepšovat naše produkty a služby, aby pro vás nákup nebyl rutinou, ale zábavou s pozitivní emocí :)

Závěrem bych chtěl poděkovat taky celému našemu týmu. Všem mým kolegům, kteří pomáhají každý den svou prací vzkvétání BrainMarketu. Bez mých kolegů bych tady dnes nepsal tento "chlubící" článek. Kdysi jsem znal všechny pozice na BrainMarketu a mohl jsem kdykoliv dělat cokoliv, ale dnes už kolikrát ani nevím, co se jak dělá a asi bych to ani nezvládl. Takže velké díky patří také vám moji kolegové z týmu BrainMarket :)

Jiří Votava

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení