Ořechy a semínka

Věděli jste, že tuky by měly tvořit až 30% denního příjmu a z toho by minimálně dvě třetiny měly tvořit tzv. nenasycené mastné kyseliny, které jsou obsaženy v oříšcích a semínkách?

Nenasycené mastné kyseliny, které v sobě ořechy a semínka obsahují, by měly tvoři důležitou složku našeho jídelníčku. V pouhé hrstce ořechů a semínek tělu dodáte jak zdraví prospěšné tuky, bílkoviny, vláknu, tak i vitamíny a minerály. 

Proč zařadit ořechy a semínka do jídelníčku?

  • Jsou nabité antioxidanty.
  • Obsahují zdraví prospěšné tuky.
  • Zdroj vlákniny.
  • Celou řadu minerálních látek, včetně vápníku, hořčíku, selenu, zinku nebo mědi. 
  • Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění.
  • Pomáhají předcházet osteoporóze.
  • Podporují zdravější pokožku, vlasy i nehty. 

Ořechy jsou jedním se základních zdrojů příjmu bílkovin u vegetariánů a veganů. Do jídelníčku je přidáváme opatrně, protože přes to, že tuky v nich obsažené, jsou zdraví prospěšné, je jich poměrně dost. Je doporučována hrst oříšků a semínek každý den. Ideální je si ořechy smíchat a každý den si tak dopřát jen pár z nich. Na skladování ořechů by jste si měli dát záležet. Protože obsahují hodně tuku, mají tendenci žluknout. Kvůli tomu je v ideálním případě dát do dobře těsnící nádoby a skladovat v suchu a temnu. 

Nejprodávanější

25 položek celkem