Vánoce jsou za dveřmi! Mrkněte do kategorie Vánoce, nakupte a ušetřete: ZDE

Jak podpořit anabolismus po tréninku

Poslechněte si audioverzi článku!

Řada z nás ví, že anabolickou odpověď na trénink můžeme podpořit proteinem po tréninku. Možná ale netušíte, že i tohle můžeme posunout o něco dál.

V první řadě samozřejmě záleží na tom, jaký typ tréninku jsme měli, a jestli došlo k adekvátní aktivaci anabolických drah (aktivace mTOR, na úrovni svalových buněk vznik mikrotraumat a vyplavení lokálních anabolických faktorů (např. IGF-1).

Druhým aspektem je optimální dodání základních stavebních bloků, které podpoří obnovu svalové hmoty, což jsou aminokyseliny neboli proteiny. V tomto nejde pouze o celkové množství proteinů, ale také jak jsou zpracovány. Nejlepší je využít samostatných esenciálních a semi-esenciálních aminokyselin, které pokud budou správně zkombinovány, tak ponesou základní informaci a efekt komplexní bílkoviny, ale současně si uchová rychlou vstřebatelnost čistých aminokyselin. Tzn. že tělo je nemusí trávit ve smyslu štěpení bílkoviny.  To je cestou, kterou se vydává Performance Elektrolyt komplex. Díky tomu jej lze pít už při tréninku.

Druhou cestou je pak dodat tělu komplexní biologicky aktivní bílkovinu. Tím je NATIVNÍ syrovátka, kterou obsahuje Performance protein. Tato nativní syrovátka, pochází od volně pasoucích holandských krav. Ty se pasou po většinu roku na trávě a jsou chovány bez použití antibiotik v ekologickém bio zemědělství. Jedná se o čerstvé kravské mléko, které neprochází procesem pasterizace, ale je zpracováváno za studena. Právě tímto postupem si zachovává spoustu látek, které jsou náchylné na tepelné zpracování a také svou kompletní biologickou informaci, kterou naše tělo a imunita zná (protože jsme savci).

PP DK střevní bariera

Důležitá součást adaptace na trénink je naše imunitní odpověď. V průběhu tréninku se tělo dostává do zvýšené zánětlivost a na několik hodin se sníží činnost naší imunity. Proto bychom měli myslet na to, abychom po tréninku snížili zánětlivost a současně posílili imunitu. V nativní syrovátce a kolostru je obsaženo velké množství imunoglobulinů a laktoferrinu, které se podílí na této imunitní adaptaci.

Další část může být přímé dodání anabolických růstových anabolik. To lze řešit užíváním injekčních peptidů. My ovšem dáváme přednost naturální formě. Tou je využití leucinu. Aminokyseliny, která je přirozeně zastoupena v nativní syrovátce, stejně jako anabolické růstové faktory, které obsahuje šetrně upravené kolostrum. 

V neposlední řadě je vhodně zařadit látky, které mají přímou schopnost podpořit hormonální rovnováhu. Jednou z nejlepších je Ashwagandha. Jedná se o bylinu používanou po tisíce let v Ajurvédě, u které jsou studiemi potvrzeny účinky, které snižují hladinu kortizolu (zvýšená hladina kortizolu je po tréninku) a zvyšovat hladinu testosteronu (při dlouhodobém užívání). Jedná se současně o světově proslulý adaptogen, který si našel spousty příznivců, včetně vědců, díky kterým dnes máme poměrně dostatek poznatků, týkajících se jeho efektu na naše zdraví a výkonnost. Tím je její přínos k adaptaci na trénink.

PP DK aswaganda

Shrnutí

Nejefektivnější postup jak optimalizovat trénink a fyzickou výkonnost je spojení jednak správného tréninku (cviky, relativní váha, tempo opakování, přestávky mezi sériemi) plus doplněného vysoce vstřebatelnými bílkovinami s optimální imunitní odpovědí na trénink a dodání přirozeně se vyskytujících růstových látek a superlátek podporující hormonální systém.

S pomocí těchto několika věcí jsme počítali při vyvíjení Performance proteinu Dark knight edition. Ten je kombinací všech těchto zmíněných látek a to včetně Ashwagandhy plus velké dávky peruánského kakaa, které je schopné po tréninku snížit míru únavy a bolestivost přes dodání zvýšené hladiny endorfinů.

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět na mail korektura@brainmarket.cz. Děkujeme!